همانطور که در مدار فرمان ملاحظه می فرمایید ، دو عدد شستی استارت I و II برای حرکت مخزن به سمت بالا و پایین و یک الکتروموتور سه فاز ( اصلی ) برای تغییر جهت گردش ( چپگرد - راستگرد ) و بالا و پایین شدن مخزن در نظر گرفته شده است ، کنتاکتورهای K1M و K2M برای تغییر جهت گردش موتور اصلی و کنتاکتور کمکی K3 که فقط در مدار فرمان می باشد ، دو تایمر K1T و K2T برای تعیین زمان توقف مخزن در ابتدا و انتهای مسیر و دو عدد میکروسوئیچ S1 و S2 ، که فرمان تغییر جهت گردش الکتروموتور اصلی را به صورت مکانیکی صادر می کند ، نیز در این مدار مشاهده می کنید، همچنین یک عدد الکتروموتور سه فاز دیگر در مدار قدرت ، ملاحظه می کنید که برای مدار ترمز درنظر گرفته شده است و در این خصوص در آینده مفصل خواهیم گفت .